سلام!

از شانس بد ما، انتخابات دقیقا افتاده وسط امتحانهای ما! البته شایدهم امتحانای ما افتاده توی انتخابات. هرچی که هست اصلا موقع مناسبی نیست واسه امتحان دادن و از اونجایی که انتخابات خیلی مهمتر از امتحانات می باشد، بدینوسیله اعلام می کنم که اینجانب به هیچ وجه برای شرکت در امتحانات بدموقع پایان ترم آمادگی نداشته و بنابراین  ــ طبق روال گذشته ــ از من انتظار نمرات درخشان نداشته باشید... والسلام علیکم!


این چند روز واقعا وقت نکردم به اینجا سر بزنم ولی دیدم شاید آخرین وقت برای جواب دادن به سوال فائزه الان باشه...

من توی مطلب قبلی چون خیلی مختصر نوشتم شاید نتونستم دقیقا منظورم رو برسونم...

امیدوارم دلایلم برای شرکت در انتخابات به نظرت منطقی بوده باشه... پس می رم سراغ جبهه مشارکت! ببین منظور من از اینکه معین نماینده یک جبهه اس به اسم جبهه مشارکت این نبود که معین خوبه چون جبهه مشارکت خوبه! منظور من این بود که معین چون به نظر بعضی ها اشکالاتی داره ــ از جمله اینکه می گن اقتدار لازم رو برای مدیریت نداره و یا اینکه بیش از حد صادقه  ــ به خاطر اینکه یک حزب ــ که تشکیل شده از چند تا آدم چیز فهم! با وجود همه اشکالاتی که داره ــ حمایتش میکنه شاید بتونه خیلی از اشکالات معین رو پوشش بده، یعنی اینکه معین تنها کاندیدایی هستش که یک نفر نیست و یک گروهه و از اونجایی که همیشه گفتن کار گروهی نتیجه خیلی بهتری داره، شاید واقعا این بار هم نتیجه این مشارکت واقعا چیز خوبی از آب دربیاد، هرچند که به قول خود دکتر معین ایران کشور پدیده های بی نظیره و بنابراین شاید این تئوری هم اینجا نتیجه عکس بده!

این که گفتم معین در شرایط فعلی بهترینه ، دلیل اولش همین بود که در بالا اشاره کردم و دلیل دومش هم اینه که واقعا بین اون 7 نفر تو یکی رو به من نشون بده که فقط بشه در موردش یک ثانیه فکر کرد تا من به همونی که تو گفتی رای بدم! البته این بهترین بودن معین در شرایط فعلی مربوط به وقتیه که تو قبول کرده باشی باید در انتخابات شرکت کرد!

و دلیل اینکه در مورد خاتمی حرف زده بودم و به این نتیجه رسیده بودم که باید به معین رای داد این بود که اگه ما قبول کنیم که خاتمی قدم های بزرگی رو در شرایط خفقان اون روز ایران برداشت و باعث شد که الان خیلی چیزها نسبت به 8 سال پیش تغییر که چه عرض کنم، کلا زیر و رو بشه و کمترین نتیجه اش همین راه باریکه اییه که باز شده برای نفس کشیدن پس نباید گذاشت که چیزهایی که توی این 8 سال به سختی به دست اومده به همین راحتی از دست بره.

 یک چیزی که خیلی جالبه  شعارهای نامزدان محترم هست که همه شون دم از اصلاح می زنن و حرف های خاتمی رو با یکمی تغییر حفظ کردن و دوباره دارن به خورد ملت میدن... و این هم خودش نشون دهنده تاثیر بزرگیه که خاتمی روی تفکر مردم و مهمتر از همه حاکمیت جامعه گذاشت . از گفتن همه این حرف ها می خوام نتیجه بگیرم که از بین این نامزدهای محترم که حرف های همه شون کمابیش شبیه به هم هستش، باید گشت و اونی رو پیدا کرد که اعتقاد قلبی داره به اون چیزی که میگه... در این بین دکتر معین تنها کسی هست که حرف های جدیدتری می زنه، از ادامه اصلاحات میگه و برای ادامه دادن اون حرکتی که 8سال پیش شروع شده برنامه های جدیدی داره که این برنامه ها هم در شرایط فعلی کم نیستند از اون چیزی که خاتمی   اون موقع میگفت، این برنامه ها الان ممکنه حرف های بزرگی به نظر برسند ولی شاید اگه خاتمی هم سال 76 می گفت که چندسال بعد این همه تغییر در جو ایران به وجود خواهد امد، کمتر کسی می تونست بپذیره. چیزی که هست به نظر من یک نوع پختگی در رفتار و گفتار دکترمعین احساس می شه حتی نسبت به آقای خاتمی، معین سعی میکنه با شعور و خرد مخاطبش ارتباط برقرار کنه نه با احساساتش و این چیزیه که به نظر من یکی از بزرگترین حسن های دکتر معین نسبت به رقیبانش هست. از اون سخنرانی های پرشور که سال 76 تونست مردم رو عاشق خاتمی بکنه ــ که البته برای شروع یک حرکت مردمی در مقیاس بزرگ مطمئنا ضروری بود ــ دیگه خبری نیست. الان معین می دونه که مردم به تدریج با این مفهوم آشنا شدن و الان دیگه میدونن که چی میخوان. پس دیگه نیازی به تهییج مردم نیست یعنی برای یک پله بالاتر رفتن، کمک گرفتن از احساس مردم و روی موج عواطف اونها حرکت کردن کار اشتباهیه...اون چیزی که الان نیازه یک پختگی در سطح جامعه است و اینجا باید از شعور  و خرد مردم کمک گرفت.

حتی من به عنوان کسی که همشهری دکتر معین هستم ، از اینکه او کوچکترین تبلیغی در مورد شهرش نمی کنه ، به او افتخار می کنم. چرا که با وجود اینکه زادگاه او چیزی جز افتخار براش به همراه نداره اما از بیم اینکه به قومی نسبت داده بشه و یا روی موج احساسات مردم شهرش سوار بشه، هیچ حرفی از شهر زادگاهش نمی زنه و این تنها باعث افتخار من می تونه باشه.

 

الان ساعت 2 نیمه شبه و من هم متاسفانه فردا امتحان دارم. اما لازم میدیدم این حرف ها رو بگم .

شب بخیر.

به امید پیروزی دکتر معین!

 

نظرات 2 + ارسال نظر
من پنج‌شنبه 2 تیر‌ماه سال 1384 ساعت 11:36 ب.ظ http://pardismadhouse.blogsky.com

تو هم تلفنت پوکیده بود یا این چند روز مرده بودی؟

نوید ||‌ پسر جنوب ||‌ جمعه 10 تیر‌ماه سال 1384 ساعت 11:49 ب.ظ http://south-boy.blogsky.com

سلام بانو خوبی ؟ امیدوارم که خوب و خوش و سلامت باشی خسته نباشی .. امروز بعد ار مدتها دوباره تصمیم گرفتم برگردم برگردم پیش دوستای قدیمی نمیدونم منو یادت میاد یا نه اما اومدم بهت خبر بدم دوباره اومدما خواستی بیا پیشم .. { متاسفانه بعلت کارهای زمان تبلیغات نمیتونستم بیام .. اما نگرانم برای ایران برای مردم که اینجور با دکتر معین برخورد کردن ای خدا جواب ملت رو بده } یه سری هم به وبلاگ من بزن .. منتظرم .
آرزومند آرزوهایت نوید ||‌ پسر جنوب ||

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد