بر لبانم غنچه ی لبخند پژمرده است

                       نغمه ام دلگیر و افسرده است

نه سروری ، نه سرودی، نه هم آوازی، نه شوری

                     زندگی گویی ز دنیا رخت بر بسته است ،

                                            یا که خاک مرده روی شهر پاشیده است .

                                    

                                        ***

 

قلب من در هر زمان،

           یک آرمان تازه یا یک درد بی اندازه می خواهد .

من،  زبانم لال !

حتی یک خدارا سجده کردن ، سالها او را پرستیدن

نمی خواهم ...

من خدای تازه می خواهم !

    گرچه او با آتش ظلمش بسوزاند سراسر ملک هستی را

                   گر چه او رونق دهد آیین مطرود و حرام می پرستی را .

زندگی یعنی تکاپو ،

         زندگی یعنی هیاهو ،

                   زندگی یعنی غم نو، روز نو ، اندیشه ی نو

زندگانی همچنان آب است

        آب اگر راکد بماند بوی گند می گیرد

                          چهره اش پژمرده خواهد شد....

    آهوان عشق از آب گلالودش نمی نوشند

                   مرغکان شوق بر آئینه ی تارش نمی جوشند .

زندگی بایست سزشار از تکان و تازگی باشد

     گرچه این جنبش برای مقصدی بیهوده باشد !

 

                                      ***

 

من به قاموس قرون بردگی ها یاغی ام ....

یا غی ام من ، یاغی ام .

 

                                                               

                                                           ” دکتر هوشنگ شفا 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد