1) این روزها تب انتخاب رشته خیلی داغه . امروز به عنوان مشاور توی یکی از مراکز انتخاب رشته ( البته رایگان) نشسته بودم و رفتار بچه ها رو زیر نظرگرفته بودم . دو گروه از بچه ها خیلی راحت قابل تشخیص بودند :

یه عده بچه درسخون هایی بودن که رتبه شون خوب شده و الان با مقادیر متفاوتی از احساس های غرور توام با لذت موفقیت و البته مقدار بیشتری نگرانی توام با سردرگمی دنبال بهترین گزینه ها هستند.

یه عده هم اونایی که رتبه هاشون چندان تعریفی نداره که خودشون دودسته اند: یه عده بچه های شیطونی که نه امسال قبول می شن نه اصلا قصد دانشگاه رفتن دارن یه عده هم اونایی که می خوان درس بخونن واسه سال بعد.....اونم فقط پزشکی!!!

 

فقط امیدوارم بدونن دارن چی کار می کنن ....یه رشته پایین وبالا ممکنه سرنوشتشون رو از این رو به اون رو کنه...منظورم آینده شغلی - که یکی از اولین سوال هاییه که بچه ها می پرسن - نیست چون الان دیگه بعد از فارغ التحصیلی هممون یه جورایی همکاریم ، از این نظر که الان سر یه چند راهی ایستادن وهر راهی رو که انتخاب کنن ، طبق نظریه کوانتوم - اگه خدا بخواد یه مطلب دیگه هم در این مورد قراره بنویسم - وارد یکی از زندگی هایی که می تونن داشته باشن می شن .

خیلی دلم می خواست بهشون بگم بیخیال کنکور و انتخاب رشته ....بشینین یکم فکر کنین به عظمت این لحظه هایی که توش هستین ....از خدا بخواین تا توی این - شاید مهمترین - لحظات زندگی تون ، کمکتون کنه تا به سمت بهترین سرنوشتی که در انتظارتونه برین ......

 

2) و یادی هم از حسین پناهی

حسین پناهی ازاون دسته هنرمندانی بود که به نظر من ارتباط برقرار کردن باهاش خیلی سخت بود ولی من شخصا احترام زیادی براش قائلم چون فکر می کنم این جسارت رو داشت که اون طوری که دلش می خواست زندگی کنه ، اطرافتو که نگاه کنی کمتر کسی رو میبینی که خودش رو زندگی کنه.....خارج از اون چهارچوبی که عرف براش تعیین می کنه .

اما او زنده بود و رستگار و سعادتمند و ..... عاشق !

روحش شاد .

 

پس این ها همه اسمش زندگی است

دلتنگی ها ، دلخوشی ها ، ثانیه ها ، دقیقه ها .......

ما زنده ایم ، چون بیداریم ، ما زنده ایم چون می خوابیم

و رستگار و سعادتمندیم ....

زیرا هنوز بر گستره ویرانه های وجودمان پانشینی برای گنجشک عشق باقی گذاشته ایم .

خوشبختیم ، زیرا هنوز صبح هامان آذین ملکوتی بانگ خروس هاست...

سروها مبلغین بی منت سرسبزی اند

و شقایق ها یام آوران آیه های سرخ عطر و آتش.....

                                                                                         

                                                            زنده یاد حسین پناهی   

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد